A BEAUTY KOZMI KFT WEBSHOPJÁNAK
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI
BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK
Jelen általános szerződési feltételek (továbbiakban „ÁSZF”) tartalmazza a Beauty Kozmi Kft. (továbbiakban mint „Szolgáltató”) és annak weboldalán – a https://www.mainstreetbeauty.hu/shop/-on és aldomainjein – keresztül nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevők – együttesen „Felek” – jogait és kötelezettségeit.
Jelen ÁSZF a Ptk. szerint fogyasztónak minősülő vásárlókra vonatkozó rendelkezéseket tartalmaz. Kérünk, csak akkor rendelj tőlünk terméket, ha fogyasztó vagy! Fogyasztónak csakis az a természetes személy minősül, aki szakmája, önálló foglalkozása, illetve üzleti tevékenysége körén kívül jár el (a termék megvásárlásakor), vagyis a terméket magáncélra vásárolja. Jelen ÁSZF kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, nem kerül iktatásra, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk Vevőinknek. Jelen ÁSZF –et a vásárlást követően megküldött e-mailben megadott linkről, ill. csatolmányból is elérhetik Felhasználóink.
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető, menthető és letölthető (kinyomtatható) a következő weboldalról:
https://www.mainstreetbeauty.hu/shop/
- SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve: Beauty Kozmi Kft
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye):1135 Budapest, Hun utca 13. 5/3.
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@mainstreetbeauty.hu
telefonszáma: +36302778488
Cégjegyzékszáma: 01-09-940818,
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
Adószáma: 22727071-2-41
Telefonszáma: +36302778488
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe: Websupport Magyarország Kft., 1132 Budapest, Victor Hugo utca. 18-22
info@tarhelypark.hu
- ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
- Azon kérdésekre, melyeket a jelen Szabályzat nem szabályoz, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
- Jelen Szabályzatot a Szolgáltató indokolt és előre nem látható okból jogosult egyoldalúan, a jövőre vonatkozóan módosítani, a jogszabályok által engedett kereteken belül. A módosítások nem érintik a már leadott megrendeléseket, megkötött szerződéseket.
- Tilos a webáruházban megjelenő termékfotók, termékleírások/szövegek vagy azok egyes részletének másolása, letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében.
- REGISZTRÁCIÓ/VÁSÁRLÁS MENETE
- Vásárló a weboldalon adott hozzájáruló nyilatkozatával (vonatkozó négyzetbe klikkeléssel) jelenti ki, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, és az adatkezelésekhez hozzájárul.
- Vásárló a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató a jogszabályok által megengedett mértékig kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
- A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
- A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára, bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
- MEGVÁSÁROLHATÓ TERMÉKEK, TERMÉKLEÍRÁSOK, HIBÁS ÁR
- A termékekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Utóbbiról lentebb adunk tájékoztatást. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
- A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A gyártók folyamatosan fejlesztik termékeiket, így a termékek adatlapján megjelenített képek illusztrációként szerepelnek és esetenként kis mértékben eltérhetnek a valóságostól (pl. egy-egy színárnyalat, motívum, stb.). Az említett, lehetséges esztétikai eltérésekért – melyek a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete között adódhatnak-, nem vállalunk felelősséget (ezek az eltérések minőségi paramétereket nem érintenek).
- Azon kivételesen ritka esetekben, amikor a megrendelés leadását, illetőleg a vételár átutalását követően derül ki, hogy a megrendelt termék gyártása megszűnt, vagy annak a jelen ÁSZF szerinti határidőn belüli kiszállítása a Szolgáltató felelősségi körén kívül eső okból nem lehetséges, természetesen haladéktalanul felvesszük a Vásárlóval a kapcsolatot egyeztetés céljából, és választása szerint visszatérítjük részére az általa kifizetett összeget.
- Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Vásárlókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
- Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor – még ha a rendszer visszaigazolást is küldött a megrendelésre – a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron kiszállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló vagy elfogadja a helyes árat, vagy elállhat vásárlási szándékától.
- RENDELÉS MENETE
- Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
- Vásárló a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
- Vásárló kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
- Amennyiben Vásárló további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „tovább vásárolok” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A „törlés – X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint a Vásárló.
- Vásárló kiválasztja a szállítási címet, majd a fizetési és szállítási módot, melynek típusai a következők:
Fizetési módok:
- Készpénzben: a Szolgáltató üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyen történő átvételkor. Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Vásárló a Szolgáltató üzlethelységében vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyszínen fizeti meg a termék vételárát készpénzben (vagy bankkártyával). Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség.
Bankkártyás fizetés: Lehetőség van a szolgáltató webáruházában bankkártyás fizetéssel kiegyenlítenie a Vásárlónak a rendelése értékét. Bankkártyás fizetés esetén a szolgáltató partnerünk: Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Infopark sétány 1. I. épület 5. emelet 5.; nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; cégjegyzékszám: Cg. 01-10-048552; adószám: 25353192-2- 43., közösségi adószám: HU25353192; tevékenységi engedély száma: H-EN-I-1064/2013, elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192) https://www.barion.com/hu/jogi-hatter/
- Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben (vagy bankkártyával) a megrendelt termék(ek) átvételekor.
- Fizetés előre utalással: a Vásárló a vételárat átutalja Szolgáltató bankszámlájára, a megrendelt termékek ezt követően vehetők át vagy kerülnek kiszállításra.
- A szállítási költségekről részletesen a következő linken (szállítási feltételekben) is tájékozódhat és azok az ott meghatározottak szerint kerülnek kiszámlázásra. A szállítási költségek a következőképp alakulnak:
- Webáruházunkban megvásárolt termékeket kérheti házhoz szállítással vagy személyes átvétellel a szalonunkban is. A csomagok kézbesítéséről előzetesen értesítést küldünk, a kiszállítást megbízott szállítmányozó partnereink végzik 8-17 óra közötti időszakban. Ha ebben időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat kétszeri kézbesítést kísérel meg, az át nem vett csomagok szállítási költségét a megrendelőre terheljük.
- Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!
- A fizetendő végösszeget a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél tartalmazza. A számlát a csomag tartalmazza.
- Kérjük, hogy a Vásárló a saját érdekében a csomagot kézbesítéskor a futár előtt vizsgálja meg és a termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén kérje a futártól jegyzőkönyv felvételét, azzal, hogy természetesen nem köteles sérült csomagot/sérült terméket átvenni a Vásárló.
- Az adatok megadását követően a Vásárló a ”véglegesítés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát. A megrendelés gomb megnyomásával fizetési kötelezettsége keletkezik a Vásárlónak, mely körülményről a weboldalon a megfelelő helyen külön figyelemfelhívó tájékoztatás is szerepel.
- Adatbeviteli hibák javítása: a rendelési folyamat során mindvégig lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Vásárló be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd megnyomja a „frissítés/kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja Vásárló a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására/törlésére.
- A Vásárló a megrendelése elküldését követően e-mail-ben automatikus visszaigazolást kap, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által megadott adatokat (név, email cím, telefonszám, számlázási és szállítási információk stb.), a rendelés azonosítóját, a vásárlói azonosítót (ami minden megrendelés esetén ugyanaz), a rendelés dátumát, a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, árát, szállítási/átvételi díjat és a fizetendő végösszeget. Amennyiben ezen visszaigazolás Vásárló megrendelésének elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Vásárló az ajánlati kötöttsége vagy szerződéses kötelezettsége alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Az automatikusan generált e-mail nem minősül a megrendelés visszaigazolásának, ez mindössze a megrendelés beérkezésének tényét igazolja. Szolgáltató ezt követően – legkésőbb a kiszállítás napjáig – megküldi a Vásárló részére a megrendelés visszaigazolását, mely a Vásárló által kiválasztott szállítási címet és időpontot is tartalmazza. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Vásárló rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
- A Vásárló tudomásul veszi, hogy az első visszaigazolás csupán automatikus visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az automatikus visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Vásárlót a megrendelés befogadásáról, részleteiről és annak várható teljesítéséről.
- A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
- A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik. Amennyiben a megrendelés leadása a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra a megrendelés. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelést.
- Ha eltérően nem kerül meghatározásra a visszaigazoló e-mailben, akkor a megrendelt áru(ka)t a Szolgáltató általában a visszaigazolástól (rendelésre érkező áruk esetén az előleg beérkezésétől) számított 3 héten belül leszállítja. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, és azt nem is tudja beszerezni, köteles erről a Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.
- Ha Szolgáltató és a Vásárló a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított hatvan napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
- A FOGYASZTÓNAK MINŐSÜLŐ VEVŐT MEGILLETŐ ELÁLLÁSI JOG
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a fogyasztónak minősülő vásárló a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket, kivéve azonban, az olyan zárt csomagolású terméket, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. A Szolgáltató által megvételre kínált termékek (kozmetikumok, vagyis krémek, púderek, smink-termékek) ezen kivételszabály alá esnek. Az ilyen termékek Szolgáltató általi visszavétele akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, már nem várható el, tekintve, hogy ilyen esetben nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel, illetőleg baktériumokkal érintkezik, így a csomagolás felbontása a termék higiéniai vagy egészségügyi minőségét befolyásolhatja.
- Amennyiben a Vásárló még nem kezdte meg a termék használatát, tehát a terméket közvetlenül védő csomagolást még nem bontotta fel, elállási jogát a következő szabályok szerint gyakorolhatja, azzal, hogy a termék visszaküldésének költségét azonban ilyen esetben a Vásárlónak kell viselnie, a Szolgáltató nem vállalja e költség viselését, kivéve, ha egyedileg Felek eltérően állapodtak meg.
- Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi, de a Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát. Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a Vásárló az elállási joggal.
- Amennyiben a Vásárló élni kíván az elállási joggal, úgy az elállási szándékát tartalmazó nyilatkozatot kell eljuttatnia a Szolgáltatóhoz, annak elérhetőségei egyikén: megteheti nyilatkozatát írásban (akár a lentebb közreadott elállási nyilatkozat-minta segítségével), de akár telefonon, vagy akár személyesen is. Postai úton, írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Email levélen keresztül történő értesítés esetén az email megérkezésének idejét vesszük figyelembe. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Vásárló Szolgáltató részére, a saját költségén, vagy kérheti a Szolgáltatót, hogy küldjön futárt, ez esetben a kiszállási díjról Felek előzetesen írásban egyeztetnek.
- Az elállási jogot az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával is lehet gyakorolni:
Elállási nyilatkozatminta:
Címzett: ….
Alulírott kijelentem, hogy gyakorolom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés kapcsán:
A termék megjelölése: [értelemszerűen kitöltendő]
Szerződéskötés időpontja: [értelemszerűen kitöltendő]
Fogyasztó(k) neve: [értelemszerűen kitöltendő]
– Fogyasztó(k) címe: [értelemszerűen kitöltendő]
– Fogysztó(k) aláírása (csak papíralapú üzenet esetén): [értelemszerűen kitöltendő]
– Keltezés: [értelemszerűen kitöltendő]
- Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli.
- Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően az irányadó jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a vételárként eredetileg kifizetett összeget a Vásárló részére, beleértve a kiszállítás díját is. A visszaküldés költségét azonban (ami az indokolás nélküli elállási jog gyakorlásával összefüggésben merül fel) a Vásárlónak kell viselnie. A Szolgáltató nem köteles a Vásárló része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód Vásárló általi választásából adódik.
- A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Vásárló más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja – e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárló semmilyen többletköltség nem terheli. Utánvéttel fizetett ellenértéket kizárólag átutalás útján térítünk vissza.
- Vásárló köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató üzlethelyiségének címén leadni.
- Vásárló írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül. Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt megküldi Szolgáltatónak az elállási nyilatkozatát és egyúttal visszaküldi a terméket a Szolgáltatónak, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
- A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy a Vásárló bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
- A Vásárló csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
- Az elállási jog, ahogy fentebb jeleztük, csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Vásárlót illeti meg. Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el (és ilyen minőségben fellépő vásárlókra nem vonatkozik a jelen szerződés).
- A Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkeznie a terméknek 14 napon belül). A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A Vásárló a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
- HIBÁS TELJESÍTÉS
- Szavatosságra ún. hibás teljesítés keretében hivatkozhat a Vásárló. A Szolgáltató pedig akkor teljesít hibásan, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek (pl. vásárláskor már lejárt a kozmetikum felhasználhatósági, minőség-megőrzési ideje). Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
- Kellékszavatosságról szóló tájékoztató fogyasztónak minősülő vásárlóink részére – a 45/2014-es Kormányrendelet minta-tájékoztatóját adjuk közre, a kijavítás értelemszerűen kicserélést jelent esetünkben:
- Milyen esetben élhet a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
- Termékszavatosságról szóló tájékoztatás fogyasztónak minősülő vásárlóink részére (a 45/2014-es Kormányrendelet minta-tájékoztatója alapján)
- Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
- FONTOS! Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igény a gyártóval szemben érvényesíthető.
8.4. A Szolgáltató által forgalmazott kozmetikumokra nem vonatkozik sem kötelező, sem szerződéses jótállás.
- A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
- A vásárló kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával). A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §). Fogyasztók esetében kettő év a kellékszavatosság.
- A Szolgáltató a Vásárló nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátja, és a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
- Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Vásárlót.
- A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ahogyan fentebb részletesen bemutattuk, kellékszavatossági igény is csak hibás teljesítés esetén állhat meg, így a nem rendeltetésszerű használat (pl. a termékekbe koszos kézzel történő belenyúlás, extrém hőmérsékleten történő tárolás miatti minőségromlás) kizárhatja a Szolgáltató felelősségét e körben.
- VEGYES RENDELKEZÉSEK
- Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
- Amennyiben a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, és érvényesíthetőségét nem érinti.
- Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak.
- Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni, de Vásárló az alábbi fórumokhoz is fordulhat panaszával.
- PANASZKEZELÉS RENDJE
- Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az ÁSZF elején közreadott elérhetőségen, telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
- Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
- Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban, érdemben megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató. Minőségi kifogásra vonatkozó reklamáció esetén az álláspontjáról Szolgáltató három napon belül érdemben választ ad. A jegyzőkönyvezés az előírt jogszabályok betartásával történik.
- Tájékozatjuk a fogyasztónak minősülő Vásárlónkat, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását is kezdeményezheti, illetőleg bírósághoz fordulhat, az alábbiak szerint:
- A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben a fővárosi és megyei kormányhivatal, illetőleg a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.
A hivatalok elérhetőségei: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
- A Fogyasztónak a panasza esetén – miután megkísérelte rendezni panaszát a Szolgáltatóval – lehetősége van akár a saját lakhelye, akár a Szolgáltató székhelye szerinti békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja ( a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető tesület a Budapest Békéltető Testület, melynek elérhetőségeit szintén megtalálja a lenti felsorolásban):
- Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500 Fax száma: (76) 501-538 E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu ;
- Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109. Telefonszáma: (72) 507-154 Fax száma: (72) 507-152 E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu ;
- Békés Megyei Békéltető Testület Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775 Fax száma: (66) 324-976 E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
- Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870 Fax száma: (46) 501-099 E-mail cím: zsuzsa@bokik.hu ;
- Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu ;
- Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu ;
Fejér Megyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 E-mail cím: fmkik@fmkik.hu ;
- Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217 Fax száma: (96) 520-218 E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu ;
- Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Telefonszáma: (52) 500-749 Fax száma: (52) 500-720 E-mail cím: info@hbkik.hu ;
- Heves Megyei Békéltető Testület Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15. Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615 E-mail cím: tunde@hkik.hu ;
- Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610 Fax száma: (56) 370-005 E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
- Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010 Fax száma: (34) 316-259 E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
- Nógrád Megyei Békéltető Testület Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860 Fax száma: (32) 520-862 E-mail cím: nkik@nkik.hu;
- Pest Megyei Békéltető Testület Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61.2.em. 240. Telefonszáma: (1)-269-0703 Fax száma: (1)-269-0703 E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
- Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000 Fax száma: (82) 501-046 E-mail cím: skik@skik.hu;
- Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180 Fax száma: (42) 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
- Tolna Megyei Békéltető Testület Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661 Fax száma: (74) 411-456, E-mail cím: kamara@tmkik.hu ;
- Vas Megyei Békéltető Testület Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356 Fax száma: (94) 316-936, E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
- Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008 Fax száma: (88) 412-150 E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
- Zala Megyei Békéltető Testület Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513 Fax száma: (92) 550-525 E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
- A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
- Szolgáltató a békéltető testületi eljárást igénybe veszi, abban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
- Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra bármely békéltető testület illetékes.
- A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
- Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
- a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet .
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
- SZERZŐI JOGOK
- Miután a https://www.mainstreetbeauty.hu/shop/ mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
- A https://www.mainstreetbeauty.hu/shop/ weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
- A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
- Tilos a https://www.mainstreetbeauty.hu/shop/ weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a https://www.mainstreetbeauty.hu/shop/ weboldalon vagy azok bármely része módosítható vagy indexelhető.
- A https://www.mainstreetbeauty.hu/shop/név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
- Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 20.000 Ft, illetve szavanként bruttó 5.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
- ADATVÉDELEM
A weboldal Adatkezelési Tájékoztatója elérhető a következő oldalon:
Budapest, 2021. augusztus 02.